Η δημιουγία του Α’ ΤΕΣΤ προέρχεται από την επιστημονική συνεργασία δύο έμπειρων και καταξιωμένων στο χώρο επιστημόνων, του αναπτυξιακού Εργοθεραπευτού κ. Στέλιου Μαντούδη και της παιδιάτρου κ. Λωρέττας Θωμαΐδου. Η κ. Λωρέττα Θωμαΐδου είναι επίκουρη καθηγήτρια Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ο κ. Μαντούδης έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην επιστημονική έρευνα και διαθέτει μεγάλη εμπειρία στις αναπτυξιακές διαταραχές. Είναι παράλληλα αναγνωρισμένος σύμβουλος ανάπτυξης σε παραπάνω από 40 δημόσιους και ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς.

Βιογραφικό Στέλιου Μαντούδη

  • Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής με Μετεκπαίδευση στο Royal Free Hospital του Λονδίνου
  • Eξειδίκευση στην Αναπτυξιακή Εκτίμηση με την κλίμακα Bayley, movement ABC
  • Δημιουργός της Ανιχνευτικής Δοκιμασίας Σχολικής Ετοιμότητας ΑΤΕΣΤ
  • Βραβείο από την Ελληνική Παιδιατρική Εταιρεία
  • Τελευταία 16 έτη είναι Επιστημονικός Συνεργάτης της Μονάδας Αναπτυξιακής Παιδιατρικής στη Β΄ Πανεπιστημιακή Κλινική του Νοσοκομείου Παίδων Αγλαΐα Κυριακού
  • Διενέργεια Προληπτικού Αναπτυξιακού Έλεγχου σε Δημοτικούς Σταθμούς και Νηπιαγωγεία
  • Έχει κάνει διαγνώσεις και έχει εξετάσει πάνω από 6.000 παιδιά τα τελευταία χρόνια
  • Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την έρευνα με πολλές συμμετοχές σε αρκετές παιδιατρικές μελέτες, που έχουν πραγματοποιηθεί στα Δημόσια Νοσοκομεία
  • Γραμματέας στην εταιρεία Αναπτυξιακής Υγείας Εφήβων με στόχο την διάδοση της γνώσης γύρω από θέματα αναπτυξιακής υγείας για παιδιά και εφήβους.
  • Έχει συνεργαστεί με ιδιωτικά νοσοκομεία όπως το Ιατρικό Κέντρο Αθηνών και το  Ιασώ
  • Εισηγητής στα σεμινάρια για την απόκτηση της πιστοποίησης της Ανιχνευτικής Δοκιμασίας Α΄ ΤΕΣΤ, που απευθύνονται σε Παιδίατρους και Ειδικούς θεραπευτές
  • Αρθρογραφεί σε έντυπα και ηλεκτρονικά περιοδικά, εφημερίδες, ενώ έχει δώσει  πολλές συνεντεύξεις στην τηλεόραση
  • Υπεύθυνος σε τρία κέντρα που λειτουργούν στην Αθήνα, κάνοντας διάγνωση και σχεδιάζοντας την παρέμβαση για παιδιά με αναπτυξιακές μαθησιακές  και συναισθηματικές διαταραχές, μαζί με την επιστημονική του ομάδα, που αποτελείται από παιδονευρολόγους, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς

Λίγα λόγια απο τον Αναπτυξιακό Εργοθεραπευτή, Στέλιο Μαντούδη

Γεννήθηκα στην Αθήνα όπου τελείωσα το Λύκειο Βύρωνα.

Μετά από εισαγωγικές εξετάσεις φοίτησα στο ΤΕΙ Εργοθεραπείας Αθηνών και πήρα το πτυχίο μου με επίδοση “Λίαν Καλώς”.

Από τα πρώτα χρόνια της αποφοίτησης μου από τη σχολή ενδιαφερόμουν για τον Παιδιατρικό κλάδο της Εργοθεραπείας και ειδικότερα την Αναπτυξιακή Εργοθεραπεία. Από το 1989 που αποφοίτησα, άρχισα να εργάζομαι με την εποπτεία μιας έμπειρης Εργοθεραπεύτριας κάνοντας θεραπείες παιδιών με εγκεφαλική παράλυση αλλά και αναπτυξιακές δυσκολίες κατ’οίκων.

Από το 1990 και μετά, απέκτησα τη δική μου επαγγελματική στέγη και δούλευα παράλληλα στο γραφείο μου και κατ’οίκων. Το 1991 επισκέφτηκα για πρώτη φορά την κα Λωρέττα Θωμαίδου και ξεκίνησα μια συνεργασία ως επιστημονικός συνεργάτης μέχρι το 2008 στην Α’ Παιδιατρική του Παν/μίου Αθηνών στο Νοσοκομείο Παίδων “Αγία Σοφία”, ως Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής.

Έκανα εκπαίδευση στην Αγγλία στη χορήγηση και εφαρμογή της Αναπτυξιακής Δοκιμασίας Bayley Scales of Infant Development στο Royal Free Hospital του Λονδίνου με γνωστικό αντικείμενο την Αναπτυξιακή Εκτίμηση Βρεφών και νηπίων.

Μετά την επιστροφή μου από την Αγγλία, συνεργάστηκα παράλληλα και με το με Ιατρείο ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ όπου ήταν καθηγήτρια η X Τζουμάκα-Μπακούλα και διευθύντρια η Λωρέττα Θωμαίδου και εφάρμοσα το Αναπτυξιακό τεστ Bayley στα παιδιά που επισκεπτόντουσαν το Ιατρείο Αναπτυξιακής Παιδιατρικής και είχαν ανάγκη από αναπτυξιακή εκτίμηση. Ενώ, συγχρόνως μία φορά την εβδομάδα  συμμετείχα στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας των Πρόωρων Παιδιών του ΙΑΣΩ. Διευθυντής ήταν ο κος Κωνσταντίνου και υπεύθυνη του follow-up των Πρόωρων Παιδιών ήταν η Παιδονευρολόγος Ελένη Σκουτέλη. Σκοπός του follow-up ήταν να εντοπιστούν έγκαιρα πιθανές Νευρολογικές και Αναπτυξιακές δυσκολίες, να γίνει συμβουλευτική στους γονείς και σύσταση προγράμματος πρώιμης παρέμβασης κατά περίπτωση.

Το 2008 μεταφέρθηκα στην Β’ Παιδιατρική Κλινική, του Παν/μίου Αθηνών, ως Επιστημονικός Συνεργάτης.

Η συμβολή μου στη Μονάδα της Αναπτυξιακής Παιδιατρικής επεκτάθηκε συγκεκριμένα μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της Μονάδας. Είχαμε σαν στόχο την:

  • Προώθηση των Αναπτυξιακών Ελέγχων και ευαισθητοποίηση των Παιδιάτρων σε θέματα γύρω από την παιδική ανάπτυξη.
  • Δημιουργία νέων Αναπτυξιακών Δοκιμασιών που να ελέγχουν με αντικειμενικό τρόπο τις Αναπτυξιακές ικανότητες των παιδιών σχολικής-προσχολικής ηλικίας.
  • Μελέτη και προσαρμογή στα ελληνικά δεδομένα νέων θεραπευτικών μεθόδων.
  • Δημιουργία πρότυπης Δοκιμασίας Ελέγχου της Σχολικής Ετοιμότητας « Α’ ΤΕΣΤ » για την έγκαιρη πρόληψη των Μαθησιακών Δυσκολιών.

Απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας (5-6 χρόνων) λίγο πριν αρχίσουν την φοίτησή τους στην Α’ Δημοτικού.

Με την συμμετοχή μου στο Ιατρείο της Αναπτυξιακής Παιδιατρικής της Α’ Παιδιατρικής Κλινικής του Νοσοκομείου Παίδων Αγ. Σοφία, είχα τη δυνατότητα να εκπαιδευτώ αλλά και να εφαρμόσω τις γνώσεις που είχα αποκτήσει από την εκπαίδευση μου. Συγκεκριμένα, είχα την ευκαιρία να εξετάσω και να παρακολουθήσω την εξέλιξη παιδιών με πολύ σπάνιες και βαριές διαταραχές που ερχόντουσαν από όλα τα μέρη της Ελλάδας, προκειμένου να διαγνωστούν και να τους δοθεί μια θεραπευτική καθοδήγηση. Αυτό αποτέλεσε έναν σημαντικό παράγοντα στην μετέπειτα εξέλιξη μου, διότι με εξόπλισε με την ικανότητα να εκτιμώ παιδιά με πολύ σοβαρές αναπτυξιακές δυσκολίες, αλλά και να συνεργάζομαι με άλλες συναφή ειδικότητες που πολλές φορές εμπλέκονται, στην από κοινού αξιολόγηση των παιδιών. Ειδικότητες όπως είναι ο νευρολόγος, ο γενετιστής, αυτός που ασχολείται με μεταβολικά νοσήματα κ.α.

Συγκεκριμένα εξετάζαμε παιδιά με:

  • Καθυστέρηση Λόγου
  • ΔΕΠΥ (Υπερκινητικότητα, Διάσπαση Προσοχής)
  • Συναισθηματικές Διαταραχές
  • Μαθησιακές Δυσκολίες
  • Διαταραχές Συμπεριφοράς
  • Αισθητηριακές Διαταραχές
  • Αναπτυξιακή Δυσπραξία
  • Δυσλεξία
  • Αυτισμός
  • Μεταβολικά και εκφυλιστικά νοσήματα
  • Χρωμοτοσωμικές- Γονιδιακές Διαταραχές
  • Σύνδρομα
  • Μη οργανικές Αιτιολογίες

Όπως ήδη ελέχθη το 1990 ξεκίνησα ως ελεύθερος επαγγελματίας το πρώτο ιδιωτικό Αναπτυξιακό Κέντρο στο Γουδί και συγκεκριμένα απέναντι από το Νοσοκομείο Παίδων.

Το οργανόγραμμα του Αναπτυξιακού Κέντρου

Σκοπός του Κέντρου:

  • Να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες διάγνωσης στους γονείς και στις οικογένειες παιδιών με Αναπτυξιακές Διαταραχές.
  • Να προτείνει κατάλληλα θεραπευτικά προγράμματα αποκατάστασης των δυσκολιών με την συμμετοχή της διεπιστημονικής ομάδας που αποτελείται από Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Ψυχολόγους, Ειδικούς Παιδαγωγούς.
  • Συμβουλευτική σε γονείς που επισκέπτονται το Κέντρο μας.
  • Παρακολούθηση παιδιών σε βρεφικούς και παιδικούς σταθμούς. Διεξαγωγή ετήσιων προληπτικών Αναπτυξιακών check-up στα παιδιά που φοιτούσαν στους παιδικούς σταθμούς.
  • Ενημερωτικές ομιλίες σε ομάδες γονέων σχετικά με την ανάπτυξη των παιδιών
  • Επιμόρφωση μέσα από τη διεξαγωγή σεμιναρίων σε Παιδίατρους και Εργοθεραπευτές.

 

Η θετική απήχηση του έργου μας ώθησε στην επέκταση και δημιουργία δύο νέων Κέντρων ώστε να μπορούμε να παρέχουμε με τον ίδιο τρόπο υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, διάγνωση και θεραπείες Αναπτυξιακών Διαταραχών και σε άλλες περιοχές. Συγκεκριμένα, εγκαινιάσαμε το Αναπτυξιακό Κέντρο στην περιοχή του Βύρωνα το 199…  και στη συνέχεια το Αναπτυξιακό Κέντρο στην Ηλιούπολη το 199…

Καθ’όλη τη διάρκεια της συνεργασίας μου με την Μονάδα Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Κλινικής της Β’ Παιδιατρικής Κλινικής στο Νοσοκομείο Αγλαΐα Κυριακού ένα μέρος των δραστηριοτήτων μου αφιερώθηκε στην εκπαίδευση των εκτοετών φοιτητών της Ιατρικής καθώς και των Ειδικευόμενων Παιδιάτρων σε μικρές ομάδες στο αμφιθέατρο του Νοσοκομείου κατά τα ακαδημαϊκά έτη:

  • 2009-2010 (διάρκεια 60 ωρών)
  • 2010-2011 (διάρκεια 50 ωρών)
  • 2011-2012 (διάρκεια 40 ωρών)
  • 2012-2013 (διάρκεια 60 ωρών)

Θεματικές Ενότητες που εισηγούμαι:

Γνωστικό Αντικείμενο: Ανάπτυξη παιδιού και εφήβου. Εισαγωγή στην ανάπτυξη του παιδιού και εφήβου. Θεωρία: Στάδια Ανάπτυξης αναπτυξιακά ορόσημα από την γέννηση μέχρι την εφηβεία. Διάγνωση αναπτυξιακών διαταραχών μέσα από την κλινική εκτίμηση. Συμβουλευτική γονέων σε οικογένειες με παιδιά που έχουν αναπτυξιακές διαταραχές. Εργαστήρια: Εκπαίδευση στη χορήγηση Αναπτυξιακών τεστ. Προγράμματα αποκατάστασης και αναπτυξιακή θεραπεία. Εποπτεία ειδικών θεραπευτών στην εξέλιξη θεραπευτικών προγραμμάτων αποκατάστασης αναπτυξιακής θεραπείας.

Γνωστικό αντικείμενο: Αναπτυξιακή Εργοθεραπεία. Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή Εργοθεραπεία. Θεωρία: Αναπτυξιακή Εργοθεραπεία. Κλινική εκτίμηση – Διαφορική διάγνωση – Συμβουλευτική γονέων. Εργαστήρια: Εκπαίδευση στην χορήγηση εργοθεραπευτικών τεστ. Προγράμματα αποκατάστασης και Αναπτυξιακής Εργοθεραπείας. Εποπτεία ειδικών θεραπευτών στην εφαρμογή εργοθεραπευτικών προγραμμάτων αποκατάστασης σε παιδιά και εφήβους.

Ιατρείο Αναπτυξιακής Παιδιατρικής 1991-2008

-Υπεύθυνη Θωμαϊδου Λωρέττα

-Νοσοκομείο Παίδων Αγ. Σοφία

Ιατρικό Κέντρο Αθηνών Kid&Teen 1999

Υπεύθυνος Μαραγκάκης Μάριος

Νευρολογικό Τμήμα 2000-2001

-Διευθυντής Κοβάνης Αθανάσιος

-Νοσοκομείο Παίδων Αγ. Σοφία

Νοσοκομείο Αλεξάνδρα 2002-2003

-Τμήμα Πρόωρων

-Διευθυντής Κώσταλος

Β’Μεν Μονάδα Εντατικής Θεραπείας 2003-2004

-Νοσοκομείο Παίδων Αγ.Σοφία

-Διευθύντρια Ε.Ξάνθου

Μονάδα Αναπτυξιακής Παιδιατρικής 2008-σήμερα

Αγλαΐα Κυριακού

Ως Δημιουργός της Ανιχνευτικής Δοκιμασίας Σχολικής Ετοιμότητας ΑΤΕΣΤ, διοργανώναμε από κοινού με την πανεπιστημιακή κλινική, σεμινάρια εκπαίδευσης στη χορήγηση ΑΤΕΣΤ σε Παιδιάτρους.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΑΤΡΩΝ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ 

Στην πρώιμη ανίχνευση διαταραχών επικοινωνίας και αυτιστικού φάσματος σε ειδική διοργάνωση σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΥΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ ΣΕ ΝΕΕΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΑΤΡΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΩΝ ΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΙΧΝΕΥΤΙΚΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ ΑΤΕΣΤ

Έως σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 24 σεμινάρια και έχουν εκπαιδευτεί 750 συνεργάτες Παιδίατροι και Ειδικοί Θεραπευτές σε όλη την Ελλάδα. Μετά την εκπαίδευση τους δίνω το δικαίωμα χρήσης του ΑΤΕΣΤ και γίνονται εξουσιοδοτημένοι συνεργάτες χορήγησης ΑΤΕΤ.

Διοργάνωση σεμιναρίου σε συνεργασία με την Ένωση Ιδιωτών Παιδιάτρων Κρήτης.

Διοργάνωση σεμιναρίου σε συνεργασία με την Ένωση Ιδιωτών Παιδιάτρων Θεσσαλίας.

Η Αναπτυξιακή Θεραπεία (ΑΘ) είναι μια επιστημονική μέθοδος που περιλαμβάνει τη συνολική αξιολόγηση και εκτίμηση της ανάπτυξης του παιδιού  κατά τη διάρκεια της πιο σημαντικής περιόδου της ζωής του – από τη γέννηση του μέχρι τα 6 του χρόνια – σε σχέση με τα αναπτυξιακά ορόσημα.

Η Αναπτυξιακή Θεραπεία δεν εξετάζει  έναν συγκεκριμένο τομέα ανάπτυξης αλλά αντιθέτως αξιολογεί  ΣΦΑΙΡΙΚΑ  όλες τις δεξιότητες ενός παιδιού (π.χ., γνωστικές δεξιότητες, γλώσσα και επικοινωνία, κοινωνικο-συναισθηματικές δεξιότητες και συμπεριφορά, αδρή και λεπτή κινητικότητα και  δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης). Εντοπίζοντας τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες του παιδιού καταρτίζεται το πρόγραμμα παρέμβασης και οι κατάλληλες δραστηριότητες παιχνιδιού που θα το βοηθήσουν να ξεπεράσει τις προκλήσεις τους, θα βελτιώσει την ποιότητα των αλληλεπιδράσεών του, θα κατακτήσει τις απαραίτητες δεξιότητες και θα αποκτήσει εμπιστοσύνη στην ικανότητά του να μαθαίνει. 

Εκπαιδευτικό σεμινάριο στις Αναπτυξιακές Διαταραχές στον Βρεφικό και παιδικό σταθμό σε Βρεφονηπιοκόμους και Παιδαγωγούς προσχολικής αγωγής

  • Θεματικές ενότητες: « Εισαγωγή στις Αναπτυξιακές Διαταραχές» Εισήγηση δύο ωρών
  • Τι είναι ανάπτυξη
  • Ποια είναι τα σημεία κλειδιά στην ανάπτυξη
  • Ποιες είναι οι πιο συχνές αναπτυξιακές διαταραχές ανά ηλικία
  • Ανησυχητικά σημάδια ανά ηλικία
  • Ανιχνευτικά Ερωτηματολόγια για τον Παιδαγωγό και κριτήρια παραπομπής για πλήρη αναπτυξιακή εκτίμηση. Εισήγηση δύο ωρών
  • Κριτήρια συναισθηματικής και κοινωνικής ένταξης στον παιδικό σταθμό από 1-2 ετών
  • Κριτήρια συναισθηματικής και κοινωνικής ένταξης στον παιδικό σταθμό από 2-3 ετών
  • Κριτήρια συναισθηματικής και κοινωνικής ένταξης στον παιδικό σταθμό από 3-4 ετών
  • Κριτήρια συναισθηματικής και κοινωνικής ένταξης στον παιδικό σταθμό από 4-5 ετών
  • Στάδια ενημέρωσης γονέων για παραπομπή σε Αναπτυξιακό Κέντρο
  • Διαδικασία ενημέρωσης των γονέων σε τρία στάδια
  • Πρώτο στάδιο: Λήψη ιστορικού και πρώτη ευαισθητοποίηση των γονέων σχετικά με το πρόβλημα
  • Δεύτερο στάδιο: Επαναληπτικό ραντεβού ενημέρωσης προόδου
  • Τρίτο στάδιο: Έντυπο ενημέρωσης για παραπομπή σε Αναπτυξιακό Κέντρο
  • Καταγραφή διαδικασίας – ενημέρωση φακέλου του παιδιού

Σε συνεργασία με τη Μονάδα Αναπτυξιακής Παιδιατρικής και στα πλαίσια της προσπάθειας για συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, των ειδικών θεραπευτών και επαγγελματιών υγείας που ασχολούνται με τον ευαίσθητο τομέα της Ειδικής Αγωγής, σχεδιάσαμε ένα επιμορφωτικό σεμινάριο με πρακτικό χαρακτήρα. Έως σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 5 Ετήσια Σεμινάρια Ειδικής Αγωγής διαρκείας 420 ωρών έκαστο που γίνονται στο Αμφιθέατρο  Μικροβιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Στόχος των σεμιναρίων είναι η συνεχιζόμενη κατάρτιση των επαγγελματιών που στελεχώνουν το χώρο της Ειδικής Αγωγής με εξειδικευμένες πρακτικές και γνώσεις ώστε να καταστούν ικανοί να παρέχουν υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στο παιδί και την οικογένεια του.

Τα σεμινάρια απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές  καθώς και άλλους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η διάρκεια των ετησίων σεμιναρίων είναι συνολικά 420 ώρες

Περιλαμβάνουν 60 ώρες πρακτικής εξάσκησης σε φορείς Ειδικής Αγωγής και 40 ώρες Σχεδιασμού Προγραμμάτων Υποστήριξης και Παρέμβασης.

Η Θεματολογία, εναλλασσόμενη κάθε φορά, περιλαμβάνει:

  • Νομοθεσία της Ειδικής Αγωγής Πρώιμη Διάγνωση Αναπτυξιακών και Μαθησιακών Διαταραχών
  • Σχολική Ετοιμότητα
  • Νοητική Μειονεξία – Υστέρηση
  • Διαταραχές Συμπεριφοράς στην Παιδική Ηλικία
  • Σύνδρομο Υπερκινητικότητας και Ελλειματικής Προσοχής
  • Διάχυτες Διαταραχές Ανάπτυξης – Αυτιστικού Τύπου Διαταραχές
  • Μαθησιακές Δυσκολίες (Δυσλεξία, Δυσορθογραφία, Δυσαριθμησία)
  • Προβλήματα Λόγου και Ομιλίας
  • Διαταραχές Όρασης
  • Διαταραχές Ακοής (Βαρηκοία-Κώφωση)
  • Κινητικές Διαταραχές (Εγκεφαλική Παράλυση-Αδεξιότητα)
  • Χρόνια Αναπτυξιακά Νοσήματα (Γενετικά, Νευρολογικά, Μεταβολικά-Εκφυλιστικά)
  • Συναισθηματικές Δυσκολίες (Άγχος, Σχολική φοβία)
  • Διαγνωστικά Τεστ και Δοκιμασίες
  • Εκπαίδευση στη χορήγηση Ειδικών Αναπτυξιακών Δοκιμασιών

Ετήσιο Επιμορφωτικό Σεμινάριο Κατάρτισης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση με θέμα «Από τη θεωρία στην πράξη: έμφαση στην πρακτική εξάσκηση και σχεδιασμό προγραμμάτων παρέμβασης και υποστήριξης» κατά τα ακαδημαϊκά έτη:

  • 2009-2010 (διάρκεια 111 ωρών)
  • 2010-2011 (διάρκεια 111 ωρών)
  • 2011-2012 (διάρκεια 111 ωρών)
  • 2012-2013(διάρκεια 111 ωρών)

Θεματικές ενότητες που εισηγούμαι είναι:

Γνωστικό αντικείμενο ανάπτυξη παιδιού και εφήβου

Εισαγωγή στην ανάπτυξη του παιδιού και εφήβου. Θεωρία: Στάδια Ανάπτυξης αναπτυξιακά ορόσημα από την γέννηση μέχρι την εφηβεία. Διάγνωση αναπτυξιακών διαταραχών μέσα από την κλινική εκτίμηση. Συμβουλευτική γονέων σε οικογένειες με παιδιά που έχουν αναπτυξιακές διαταραχές. Εργαστήρια: Εκπαίδευση στη χορήγηση Αναπτυξιακών τεστ. Προγράμματα αποκατάστασης και αναπτυξιακή θεραπεία. Εποπτεία ειδικών θεραπευτών στην εξέλιξη θεραπευτικών προγραμμάτων αποκατάστασης αναπτυξιακής θεραπείας.

Γνωστικό αντικείμενο Αναπτυξιακή

Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή Εργοθεραπεία. Θεωρία: Αναπτυξιακή Εργοθεραπεία. Κλινική εκτίμηση – Διαφορική διάγνωση – Συμβουλευτική γονέων. Εργαστήρια: Εκπαίδευση στην χορήγηση εργοθεραπευτικών τεστ. Προγράμματα αποκατάστασης και Αναπτυξιακής Εργοθεραπείας. Εποπτεία ειδικών θεραπευτών στην εφαρμογή εργοθεραπευτικών προγραμμάτων αποκατάστασης σε παιδιά και εφήβους.

Εμπλουτισμένη εκπαίδευση στην προσχολική αγωγή

Δημιουργία και εφαρμογή προγραμμάτων εμποτισμένης εκπαίδευσης σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.             

Τιμητικός τόμος καθηγητού καρδιολογίας  Δημητρίου Θ. Κρεμαστινού

ΑΤΕΣΤ Ανιχνευτική Δοκιμασία Σχολικής Ετοιμότητας

Βιβλίο Βοήθημα Εκπαιδευτικού Μικρών Παιδιών, τόμος 2 ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ,  Μέλλου Ελένη

Σχολικής Σύμβουλος 54ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής Ανατολικής Αττικής

Η ερευνητική μου δραστηριότητα άρχισε από το «Χωρέμιο Ερευνητικό Εργαστήριο» της Α’ Παιδιατρικής Κλινικής του Παν/μίου Αθηνών.

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΟΜΙΛΙΑΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Λ.Θωμαίδου, Σ.Γιουρούκας,Μ.Τσουκαλά, Π.Τζουβελέκας,Σ.Μαντούδης,Χ.Μπάκουλα

Ιατρείο Αναπτυξιακής Παιδιατρικής. Α Παιδική Κλινική Πανεπιστημίου Αθηνών

 

ΗΤ28 ΠΟΛΥ ΧΑΜΗΛΟΥ ΒΑΡΟΥΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΝΕΟΓΝΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΣΤΑ ΤΑΚΤΙΚΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΙΑΤΡΕΙΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

12ο Συνέδριο Περιγεννητικής Ιατρικής- Θεσσαλονίκη , 4-6 Απριλίου 2003

Χατζησταματίου Ζ., Καπίκη Α., Καλέγιας Ι., Μαντούδης Σ., Παπαθωμά Ε., Κώσταλος Χ.

Τμήμα Νεογέννητών, ΠΓΝ Αθηνών «Αλεξάνδρα»

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ

Λ.Θωμαίδου, Σ.Γιουρούκας,Μ.Τσουκαλά, Π.Τζουβελέκας,Σ.Μαντούδης,Χ.Μπάκουλα

Ιατρείο Αναπτυξιακής Παιδιατρικής. Α Παιδική Κλινική Πανεπιστημίου Αθηνών

ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ «ΑΦΑΙΡΕΣΕΙΣ ΠΡΩΙΜΗΣ ΕΝΑΡΞΗΣ»

Α.Κοβάνης, Σ.Μαντούδης, Β.Θεοδώρου, Κ.Σκιαδάς, Ν.Λώλη

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ

Λ.Θωμαιδου, Μ.Μαργαρίτη, Μ.Στέφου, Σ.Δαμιανού, Σ.Μαντούδης, Κ.Αντωνακάκης, Χ.Μπάκουλα

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Διοργάνωση Ημερίδας

Την Κυριακή 2 Δεκεμβρίου 2007 στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό η μελέτη πάνω στην Ανιχνευτική Δοκιμασία Σχολικής Ετοιμότητας. Με τη συμμετοχή του Αντρέα Κωνσταντόπουλου, καθηγητή Παιδιατρικής και Πρόεδρο της Ελληνικής Παιδιατρικής Εταιρείας και της Λωρέττας Θωμαϊδου, Επίκουρης Καθηγήτριας Αναπτυξιακής Παιδιατρικής.

Επίσημος αρθρογράφος της Ελληνικής Παιδιατρικής Εταιρείας για θέματα ανάπτυξης και συμπεριφοράς- διαπαιδαγώγησης παιδιών και εφήβων

Ανακοινώσεις σε επιστημονικά συνεδρία 

2010 

Ομιλία με θέμα την Αναπτυξιακή Εκτίμηση στα παιδιά Προσχολικής Αγωγής

Ομιλία με θέμα στα προβλήματα λόγου και ομιλίας στην Προσχολική Αγωγή

Εξέταση με το Αναπτυξιακό check-up

Ομιλία με θέμα δραστηριότητες που βοηθάνε την ανάπτυξη των παιδιών

2011

Ομιλία με θέμα σημάδια ανησυχίας σχετικά με την ανάπτυξη του παιδιού σας

Ομιλία με θέμα η πρώιμη ανίχνευση και σημάδια αυτισμού και αυτιστικού φάσματος

Ομιλία με θέμα συμβουλές σχετικά με τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών

Εξέταση με το Αναπτυξιακό check-up

Ομιλία με θέμα συμβουλές σχετικά με τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών

2012-2013

Αναπτυξιακά check-up στον Β’ βρεφονηπιακό σταθμό

Αναπτυξιακά check-up στον βρεφικό σταθμό

Αναπτυξιακά check-up στον Α’ βρεφονηπιακό σταθμό

Βελτίωση της αυτοεκτίμησης σε παιδιά σε προσχολική ηλικία

Εισηγήσεις σε ελληνικά συνέδρια – νοσοκομειακά

2010

Πανεπιστήμιο Θράκης – Τμήμα Προσχολικής Ηλικίας: Η συμβολή του Αναπτυξιακού check-up στον χώρο της προσχολικής αγωγής

2011

Πανεπιστήμιο Θράκης – Τμήμα Προσχολικής Αγωγής: Ομιλία με θέμα η σχολική ετοιμότητα στην προσχολική αγωγή

Κύπρος Λεμεσός: Σεμινάριο για Αναπτυξιακό έλεγχο

Κύπρος Λευκωσία: Ομιλία για τις αναπτυξιακές διαταραχές στην προσχολική αγωγή

Αμφιθέατρο Παίδων Α. Κυριακού: Εκπαιδευτική Ομιλία προς Παιδιάτρους θέμα «Πρώιμη Ανίχνευση Διαταραχών Αυτιστικού Φάσματος»

2012-2013

Νοσοκομείο Α. Κυριακού: Προς τους Ειδικευόμενους Παιδιάτρους για τη σχολική ετοιμότητα και αναπτυξιακά check-up

ΤΕΦΑΑ Αθηνών: Ομιλία με θέμα την Προσχολική Αγωγή στην προσχολική ηλικία

6ο Εντατικό Σεμινάριο Εφηβικής Ιατρικής: Σχολική Ετοιμότητα

Σχολική Σύμβουλος 54η Περιφέρεια: Θέμα αναπτυξιακά check-up στην προσχολική αγωγή

Αμφιθέατρο Ιατρικής: Ομιλία για τη σχολική ετοιμότητα και ανιχνευτικές δοκιμασίες

Αμφιθέατρο Νοσοκομείου: Αναπτυξιακά Στάδια τον 1ο χρόνο της ζωής του παιδιού σε φοιτητές Ιατρικής

2014-2015

26ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας Κοινωνικής Παιδιατρικής και Προαγωγής της Υγείας, με θέμα “Από το παιδί στον έφηβο και τον ενήλικο” στα Ιωάννινα

Οφέλη Ανιχνευτικού Ελέγχου εισήγηση σε Παιδιάτρους σχετικά με θέματα ανάπτυξης και πρώιμης ανίχνευσης, στη Μύκονο

Πανελλήνιο Παιδιατρικό Συνέδριο «Διαταραχές συμπεριφοράς στην προσχολική και σχολική ηλικία» στην Ρόδο

Εισηγητής και συνδιοργανωτής στο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής 440ωρών που γίνεται υπό την εποπτεία του Καποδιστριακού Πανεπιστημιακού Αθηνών και της Β’ Παιδιατρικής Κλινικής

Lorreta Thomaides, P. Tzouvelekis, M. Skoliarakou, E. Souma, C. Bakoula

“Visual-motor difficulties in children attending Greek primary schools”.

5th European Congress of Occupational Therapy, Madrid-Spain, September 1996

Loretta Thomaidis, Emmanouil Manolakos, Vassiliki Touliatou, Hera Drandakis, Eleni Leze, Stelios Mantoudis, Elena Kritseli, Elisavet Kyriakopoulou, Emmanuel Kanavakis, Dimitrios Kafetzis.

Psycomotor Development of Children Born after Preimplanation Genetic Diagnosis (PGD) and Parental Stress

Excellence in Pediatrics

December 2009, Florence, Italy

  1. Thomaidis, S. Mantoudis, E. Critselis, G. Bertou, M. Janikian, C. Bakoula.

Are ADHD symptoms associated with compromised cognitive skills and school readiness

Excellence in Pediatrics

30 Nov – 3 Dec 2011, Instabul Turkey

 

Εισηγήσεις σε στρογγυλή τραπέζη διαλέξεις

Λωρέττα Θωμαϊδου, Π. Τζουβελέκης, Σ.Μαντούδης, Π.Λαγός, Χρύσα Μπακούλα.

Εκτίμηση της αποτελεσματικότητας της εργοθεραπείας σε παιδιά με αναπτυξιακή καθυστέρηση.

Ανοικτό Σχολείο, 55: 21-25, 1995

Στάθμιση και δημιουργία αναπτυξιακού τεστ για βρέφη και παιδιά προσχολικής ηλικίας 0-5 χρόνων

Στάθμιση Ανιχνευτικού Ελέγχου για παιδιά 16-36 μηνών στην Πρώιμη Ανίχνευση Διαταραχών Επικοινωνίας και Αυτιστικού Φάσματος, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Προγράμματα προσωπικής ανάπτυξης εφήβων μέσα από Βιωματικές ασκήσεις εναλλακτικών θεραπειών

Σεμινάρια προσωπικής ανάπτυξης για εφήβους και νέους

Ελληνικής Παιδιατρικής Εταιρείας Βραβείο «Δοξιάδη»

Βραβείο Καλύτερης Εργασίας του Συνεδρίου:

ADHD symptoms associated with compromised cognitive skills and school readiness Excellence in Pediatrics

Καφετζής: 

Ο  Στέλιος Μαντούδης Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής είναι ένας εξαιρετικός επιστήμονας και συνεργάτης της Κλινική μας. Είναι δραστήριος, τον ενδιαφέρει η έρευνα, συμμετέχει στις επιστημονικές εκδηλώσεις της κλινικής μας και είναι άρτια καταρτισμένος. Τον συστήνω ανεπιφύλακτα όχι μόνο για την επιστημονική του επάρκεια αλλά και για το ήθος και τη διάθεση του να προσφέρει στο παιδί και στην οικογένεια.

Φρισύρα:

Τον κ. Στέλιο Μαντούδη, Αναπτυξιακό Εργοθεραπευτή, τον γνωρίζω από την περίοδο που ήταν Επιστημονικός Συνεργάτης στο Ιαιμείυ Αναπτυξιακής Παιδιατρικής, στην Α’ Παιδιατρική Κλινική του Πανεπιστημίου Αθηνών, στο Νοσοκομείο Παίδων «Αγία Σοφία». Από τότε, μου δόθηκε η ευκαιρία να έχω συχνές επαφές υαζί του και να τον γνωρίσω σε προσωπικό επίπεδο.

Έχουμε συνεργαστεί αρκετές φορές στην από κοινού αντιμετώπιση παιδιών με γενετικά νοσήματα. Είναι ικανός, ανθρώπινης και ττηόθπιιηΓ να βοηθήσει τις οικογένειες αλλά και τα παιδιά που έχουν γενετικές ανωμαλίες. Δεν είναι μόνο εξαιρετικός Επιστήμονας στον κλάδο του αλλά και ένας αξιόλογος συνεργάτης.

Κωνσταντόπουλος:

Γνωρίζω τον Αναπτυξιακό Εργοθεραπευτή κ. Στέλιο Μαντούδη για περισσότερα από 15 χρόνια, εργάζεται σκληρά, οίναι πρωτοπόρος στον κλάδο του και έχει μεγάλο σθένος για την έρευνα. Είναι έξυπνος με πολλές ιδέες, που δεν είναι μόνο πρωτότυπες αλλά και εφαρμόσιμες. Η συμβολή του στα Αναπτυξιακά Τεστ είναι σηιιπντική Είχα την ευκαιρία να παρουσιάσω την εξαιρετική του δουλειά πάνω στην Ανιχνευτική δοκιμασία σχολικής ετοιμότητας του ΑΤΕΣΤ το έτος 2007. Στη συνέχεια, το έτος 2008, η Ελληνική Παιδιατοική Εταιοεία που εκπροσωπώ ως Πρόεδρος, αναγνωρίζοντας το έργο του, τον τίμησα με το βραβείο Δοξιάδη. Πιστεύω ότι η αναγνωσιμότητα που έχει το όνομά του δεν είναι τυχαία αλλά είναι το αποτέλεσμα ενός ανθρώπου με αγάπη και όρεξη για τη δουλειά.

Θωμαΐδου:

Συνεργάζομαι με τον κύριο Στέλιο Μαντούδη από το 1990, όταν άρχισε να συνεργάζεται ως επιστημονικός συνεργάτης στο Ιατρείο Αναπτυξιακής Παιδιατρικής στο Νοσοκομείο Παίδων «Αγ. Σοφία».

Στο διάστημα αυτό και μέχρι σήμερα συμμετείχε και εξακολουθεί να συμμετέχει ενεργά στο κλινικό και ερευνητικό μέρος του Ιατρείου, καθώς και στις παράλληλες επιστημονικές εκδηλώσεις. Ο κος Μαντούδης έχει εκπαιδευτεί στο Νευροαναπτυξιακό Τεστ BAYLEY Scales of Infant Development στο Royal Free Hospital του Λονδίνου. Έκτοτε απέκτησε μεγάλη εμπειρία στους αναπτυξιακούς ελέγχους.

Στο διάστημα της συνεργασίας μας είχα την ευκαιρία να τον γνωρίσω σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο και να εκτιμήσω τις επιστημονικές του ικανότητες και το εξαιρετικό του ήθος.

Το επιστημονικό του ενδιαφέρον, η εργατικότητά του και η δημιουργικότητά του, τον οδήγησαν στη δημιουργία του Α Τεστ « Ανιχνευτική Ετοιμότητα σε παιδιά προσχολικής ηλικίας».

Ο κος Μαντούδης είναι ευσυνείδητος επαγγελματίας, ικανός, πρόθυμος, διαθέτει στόχους και επιμονή, και αντιμετωπίζει με σεβασμό και ενσυναίσθηση τα παιδιά και τους γονείς τους. Οι εξαιρετικές επικοινωνιακές του δεξιότητες συνοδεύονται από επιστημονικό και επαγγελματικό ήθος. Χορηγεί στα παιδιά σύνθετες αναπτυξιακές δοκιμασίες (όπως το BAYLEY, το Movement ABC.TVFS, TVMS, BMS, D1AL-R και άλλες αναπτυξιακές δοκιμασίες), ενώ ο ίδιος εργάζεται με αμείωτο ενδιαφέρον στη δημιουργία νέων αναπτυξιακών εργαλείων.

Έχει συνεχή ενεργό συμμετοχή στα επιστημονικά συνέδρια και διδακτική εμπειρία στην επιμόρφωση παιδιάτρων, επαγγελματιών υγείας και εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε θέματα της  παιδικής ανάπτυξης.

Επιτυγχάνει άριστη επαφή με τα παιδιά καθώς ο στόχος του είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων, η βελτίωση των ικανοτήτων τους με επιτυχή θεραπευτικά προγράμματα.

Μπακούλα:

Γνωρίζω τον Στέλιο Μαντούδη, Αναπτυξιακό Εργοθεραπευτή, από το 1991 ως συνεργάτη της Μονάδας Αναπτυξιακής Παιδιατρικής και συνεχίζουμε τη συνεργασία μας μέχρι και σήμερα. Είναι ένας εξαιρετικός επιστήμονας με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον στο γνωστικό του αντικείμενο, δημιουργικό μυαλό με πολλές νέες ιδέες και προτάσεις. Η μέχρι τώρα του πορεία αποδεικνύει ότι είναι ένας από τους καλύτερους στον κλάδο του με μεγάλη προσφορά στα παιδιά και στις οικογένειες με Αναπτυξιακές Δυσκολίες. Τον συστήνω με τη βεβαιότητα ότι είναι ένας ικανότατος επιστήμονας.

Καναβάκης

Γνώρισα τον Αναπτυξιακό Εργοθεραπευτή κύριο Στέλιο Μαντούδη ως Επιστημονικό Συνεργάτη στο Ιατρείο Αναπτυξιακής Παιδιατρικής της Α’Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών του Νοσοκομείου Παίδων «Αγία Σοφία» και είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ μαζί του στα πλαίσια αντιμετώπισης ασθενών με ποικίλα γενετικά προβλήματα. Πρόκειται για επιστήμονα ενδιαφέρον στον τομέα του , ενεργό παρουσία στο Ιατρείο καθώς και σε επιστημονικές εκδηλώσεις των Πανεπιστημιακών Κλινικών του Νοσοκομείου.  Πιστεύω ότι από την επιστημονική του κατάρτιση και την έως σήμερα πορεία του ο κύριος Μαντούδης, είναι ένα ικανό άτομο, που μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά στην εξέλιξη του επιστημονικού του κλάδου, προσφέροντας ουσιαστική υποστήριξη στα παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές και στις οικογένειες τους .

Τσολιά:

Ο Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής κύριος Στέλιος Μαντούδης, επιστημονικός συνεργάτης της Κλινικής μας.

Πρόκειται για εξαιρετικό επιστήμονα και θεραπευτή, με ενδιαφέρον στο τομέα του, ενεργό παρουσία στη Μονάδα, στις αξιολογήσεις των παιδιών με αναπτυξιακές και μαθησιακές δυσκολίες καθώς και στις επιστημονικές εκδηλώσεις της Πανεπιστημιακής Κλινικής.

Η συμμετοχή του στη διάγνωση σε παιδιά με διαταραχές αυτισμού και μαθησιακές δυσκολίες είναι σημαντική καθώς και η συμβολή του στην υποστήριξη ίων οικογενειών τους για την μετέπειτα πορεία τους.

Πιστεύω ότι ο κύριος Μαντούδης είναι ένα ικανό άτομο, πολύ καλός θεραπευτής, και μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην εξέλιξη του επιστημονικού ίου κλάδου, προσφέροντας ουσιαστική υποστήριξη στα παιδιά με αναπτυξιακες διαταραχές και στις οικογένειες τους.

Τσίτσικα:

Γνωρίζω τον Στέλιο Μαντούδη, Αναπτυξιακό Εργοθεραπευτή, από το 2008 ως συνεργάτη της Μονάδας Αναπτυξιακής Παιδιατρικής και συνεχίζουμε τη συνεργασία μας μέχρι και σήμερα. Είναι ένας αξιόλογος επιστήμονας με πολλές γνώσεις σχετικά με την διάγνωση αλλά και θεραπεία αναπτυξιακών και μαθησιακών διαταραχών.

Στο διάστημα της συνεργασίας μας είχα την ευκαιρία να τον γνωρίσω σε επαγγελματικό επίπεδο και να εκτιμήσω τις ικανότητες και το εξαιρετικό του ήθος.

Ο Στέλιος Μαντούδης είναι ικανός, πρόθυμος και αντιμετωπίζει με σεβασμό και ενσυναίσθηση τα παιδιά με Αναπτυξιακές Δυσκολίες και τους γονείς τους.

Τον συστήνω με τη βεβαιότητα ότι είναι ένας υπεύθυνος και ικανότατος θεραπευτής.