Όταν οι γονείς ανησυχούν ότι το παιδί δεν είναι έτοιμο για το σχολείο 35% έχουν δίκαιο
Μελέτες αποδεικνύουν ότι όταν οι γονείς ανησυχούν για την προσαρμογή του στο σχολείο έχει 35 % την πιθανότητα η ανησυχία τους να είναι δικαιολογούμενη και όπως υποστηρίζουν η ανακάλυψη αυτή μπορεί να βοηθήσει στην μείωση των μαθησιακών δυσκολιών.
Ελληνική επιστημονική ομάδα μελέτησε
Τα αποτελέσματα παιδιών που έκαναν το την ανιχνευτική δοκιμασία σχολικής ετοιμότητας με το α τεστ .
Σε 5.000 φυσιολογικά παιδιά που φοιτούσαν στο νηπιαγωγείο η εξέταση βασίστηκε σε μία σειρά από λεκτικές και μη λεκτικές δοκιμασίες
Οι ερευνητές μελέτησαν τα αποτελέσματα .
Σε σχέση με μια ερώτηση που είχαν υποβάλει στους γονείς.
Ερώτηση Αν εσείς ανησυχείτε για την μελλοντική προσαρμογή του παιδιού σας στην πρώτη δημοτικού.
Στη συνέχεια ανέλυσαν τα αποτελέσματα από την εξέταση των παιδιών.
Διαπίστωσαν ότι οι παράγοντες που ανησυχούσαν τους γονείς ήταν
- μνήμη
- συγκέντρωση
- ομιλία
- συμπεριφορά
και οι οποίοι ήταν όντος επηρεασμένοι με χαμηλές επιδόσεις κάτω από τον μέσο όρο
Όταν οι γονείς ανησυχούν ότι το παιδί δεν είναι έτοιμο για το σχολείο γιατί;
Οι χαμηλές ικανότητες που εντοπιστήκαν συνδέονται με την μελλοντική ικανότητα του παιδιού
Να μπορεί να επεξεργαστεί εύκολα την σχολική ύλη στις πρώτες τάξεις του δημοτικού.
«οι χαμηλές ικανότητες» που εντοπίσαμε συνδέονται με ήπιες αναπτυξιακές διαταραχές
Πολλές φόρες οι γονείς τις γνωρίζουν αλλά δεν τις αξιολογούν σοβαρά,
δηλαδή ξέρουν ότι το παιδί τους δεν μπορεί να ζωγραφίσει καλά αλλά πιστεύουν ότι θα διορθωθεί από μονό του όταν το παιδί τους θα μεγαλώσει.
Στην ελληνική εταιρεία αναπτυξιακής υγείας παιδιών και έφηβων
Αναφέρει ότι τα παιδιά με χαμηλές ικανότητες που δεν ήταν έτοιμα για το σχολείο ήταν φυσιολογικής νοημοσύνης.
Τα ευρήματα σχετίζονται με μαθησιακές δεξιότητες και όχι με το δείκτη νοημοσύνης των παιδιών.
Η ευρεία εφαρμογή των δοκιμασιών σχολικής ετοιμότητας όπως είναι το α τεστ θα βοηθήσει σημαντικά στην μείωση των μαθησιακών δυσκολιών.