Εμπειρία από εφαρμογή Σχολικής Ετοιμότητας Α΄ τεστ η έναρξη της σχολικής φοίτησης αποτελεί Βασικό Αναπτυξιακό Ορόσημο.
Που σηματοδοτεί όχι μόνο την ακαδημαϊκή πορεία των παιδιών μας αλλά και τη γενικότερη επιτυχία τους στη ζωή.
Γι’ αυτό και είναι πολύ σημαντικό να μπορούμε να ελέγχουμε.
Με αντικειμενικό και ασφαλή τρόπο τη Σχολική Ετοιμότητα και επάρκεια των παιδιών μας.
Πριν αρχίσουν το σχολείο έτσι ώστε να έχουμε την δυνατότητα .
Να αναγνωρίζουμε έγκαιρα τα παιδιά εκείνα που δεν είναι ακόμη έτοιμα .
Να αρχίσουν το σχολείο
Να προλαβαίνουμε την εκδήλωση Μαθησιακών Δυσκολιών αργότερα .
Με όλες τις αρνητικές συνέπειες που αυτές συνεπάγονται.
Επιδημιολογικά στοιχεία εμπειρία από εφαρμογή Σχολικής Ετοιμότητας Α΄ τεστ
Υπολογίζεται ότι στη χώρα μας το 15-22% των μαθητών της Α΄ Δημοτικού εμφανίζουν μαθησιακές δυσκολίες.
Έχουν ανάγκη από προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας για την εκμάθηση της ανάγνωσης/γραφής, χωρίς υποχρεωτικά να έχουν δυσλεξία.
Πολλοί από αυτούς συνεχίζουν να έχουν μαθησιακές δυσκολίες σε όλη τη διάρκεια της φοίτησης τους.
Επιπλέον, στην χώρα μας λειτουργούν 1570 Τμήματα Ένταξης (Ενισχυτικής Διδασκαλίας) .
Σε Δημόσια Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία και 336 Ειδικά Σχολεία.
Σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες που αντιμετωπίζονται .
Με ιδιαίτερα μαθήματα στο σπίτι ή σε φροντιστήρια.
Σύγχρονες νευροφυσιολογικές έρευνες επιβεβαιώνουν και πειραματικά ότι τα πρώτα χρόνια της ζωής μας είναι κρίσιμα .
Καθοριστικά για την ανάπτυξη του εγκεφάλου μας και τη μάθηση.
Κατά τη διάρκεια τους επιτελούνται στο εγκέφαλο βασικές λειτουργίες.
Όπως αύξηση του αριθμού των συνδέσεων μεταξύ των νευρικών κυττάρων (Συναπτογέννεση).
Αλλά και απώλεια των συνδέσεων που δεν χρησιμοποιούνται (Κλάδεμα-Pruning) που επηρεάζουν τη δομή του και σηματοδοτούν την λειτουργία του.
Προληπτικός Έλεγχος Σχολικής Ετοιμότητας
Η Σχολική Ετοιμότητα μπορεί να ελεγχθεί με ειδικές Αναπτυξιακές δοκιμασίες.
Σε πολλές χώρες της Ευρώπης Δοκιμασίες Σχολικής Ετοιμότητας. γίνονται προληπτικά σε όλα τα παιδιά.
Πριν από την έναρξη της σχολικής τους φοίτησης.
Ώστε να εντοπίζονται έγκαιρα όσα δεν είναι έτοιμα και να προετοιμάζονται με την κατάλληλη εκπαίδευση ή /και προσαρμογή του σχολείου.
Στη χώρα μας Προληπτικός Έλεγχος Σχολικής Ετοιμότητας γίνεται σε πολύ περιορισμένη κλίμακα σε λίγα ιδιωτικά σχολεία.
Που διαθέτουν οργανωμένες υπηρεσίες ειδικής αγωγής.
Τα ανιχνευτικά τεστ που χρησιμοποιούνται σε αυτές τις περιπτώσεις ,παρότι δεν είναι σταθμισμένα.
Είναι ενδεικτικά των δυνατοτήτων των παιδιών και αποδεικνύονται χρήσιμα στην πράξη γιατί αποτρέπουν τη σχολική αποτυχία.
Η σωστή προετοιμασία για το σχολείο είναι σημαντική.
Γιατί μπορεί να επηρεάσει αυτές τις διαδικασίες και να αποτρέψει τη σχολική αποτυχία.
Είναι γνωστό ότι η Σχολική Αποτυχία οδηγεί τα παιδιά σε χαμηλή αυτοεκτίμηση, αρνητική θέση για το σχολείο και τη μάθηση.
Σε διαταραχές συμπεριφοράς που προδιαθέτουν αργότερα σε εγκατάλειψη του σχολείου .
Παραπτωματική συμπεριφορά, χρήση εθιστικών ουσιών και εφηβική εγκυμοσύνη.
Εμπειρία από εφαρμογή Σχολικής Ετοιμότητας Α΄ τεστ